here we go again - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Max - WaarBenJij.nu here we go again - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Max - WaarBenJij.nu

here we go again

Door: max hikke

Blijf op de hoogte en volg Max

24 Juli 2013 | Verenigde Staten, Yellowstone Park

Hoi allemaal!

Zoals je ziet is t me uiteindelijk gelukt om de stukken aan elkaar te lijmen (kostte me 1 minuut vandaag....). Ik zat er aan te denken om twee blogs achter elkaar te schrijven, maar doe het toch liever niet nu, zodat ik later weer over de vorige dagen kan nagenieten.
Oh en excuses voor het niet compleet vernieuwen van de tekst..


Zo, aangezien ik voorzie dat ik de komende tijd geen wifi zal hebben, probeer ik gauw voordat ik vertrek nog wat op digitaal papier te zetten. (Wat me dus niet lukte)

Is ff zien, we waren gebleven in Seattle volgens mij waar ik nog 1,5 dag te gaan had. Bij binnenkomst in seattle heb ik wel wat slechte wijken gezien maar downtown Seattle was echt top. Ik heb de main attractions gezien en had het erg gezellig met de mensen in de hostels (skyline seattle bekijken bij nacht, uit eten etc.). Jammer dus dat ik alweer weg moest, hoewel de anderen ook gingen doorreizen. Ikzelf vond pike market place de hotspot van seattle, genoeg om te zien/eten en als je wat doorloopt kom je bij een druk grasveldje aan de pier. Hier is muziek en kun je lekker genieten van het uitzicht en de zon.
Wat ik verder zelf ook heel erg lekker vond was het lopen aan de pier, lekkere zeewind en heel mooi uitzicht. Dat uitzicht veranderde wel op zaterdag toen er naakt gefietst werd om aandacht te vragen voor het milieu. 'Less gas more ass' was te lezen op iemands rug. Ik kwam zelfs eerst hun meetingpoint (rotserig strandje) tegen t lijf. Ik heb volgens mij 2 fotos met mn mobiel gemaakt dus het is niet goed te zien, maar misschien is dat maar beter ook. Ik zag andere mensen fotos van dichtbij maken met van die supergrote cameras en vond dat wel beetje te creepy om ook mn lens te pakken.

Om verder te gaan naar serieuzere zaken, op zaterdag verloor ik een sok. Zaterdag was ook de dag van de treinreis naar Glacier national park.
Ik was ruim op tijd en checkte mijn bagage in. Daarna zag ik veel mensen met kussens en dekens, stond ik daar in mijn korte broek. Ik had alleen een jas en een extra t shirt bij me. Ik in de trein nadat een aardige amerikaan me hielp aan een ticket die ik kennelijk moest uitprinten; en goh wat was t koud zeg. Ongelofelijk, hoe koud dat was, zelfs snachts bleef dat ding in je gezicht en blote benen blazen. Dus tip, amtrak is koud. Ik had de extra shirt om mn benen gedaan en mn jas aangetrokken, maar alsnog was t koud. Dus heb een paar uurtjes kunnen slapen. Wel soort van aardig kunnen praten met een meisje uit zwitserland, die haar broer ofzo ging opzoeken.

Uiteindelijk kwam ik aan in glacier en het was nog mooier dan de treinrit, die ondanks alles toch ook heel mooi was. Grote hoge bergen plus een heerlijk weertje. Ik had mezelf gesettled in mn krakkemikkige hostel en ben lekker rondgaan lopen. Er was niet echt wildlife daar direct in de buurt (helaas).
Ik ging ook in een dure lodge hengelen naar informatie (over hoe hier weg te komen en wat te doen hier) maar t enige nuttige informatie die ze me gaven was hun wifi-wachtwoord.
Verder nog onderweg wat interessante mensen gesproken en ging bij een ander hostel ook alvast vragen hoe ik uit east glacier kon komen, zonder auto. De eerste reactie die ik kreeg was iemand uit t publiek, hij lachtte mn plannen keihard uit.
Ik merkte in de dagen in glacier dat iedereen zo behulpzaam was en de moeilijke puzzel voor mij wilde kraken. Uiteindelijk is dat dus niemand gelukt, maar daar kom ik zo op terug.

Glacier was echt schitterend en t was jammer dat ik er maar 3,4 dagen rond kon snuffelen. Ik besloot een bus tour te doen die eigenlijk alles van t Amerikaanse deel van het park liet zien. Hoge toppen, overal om je heen glaciers en aardige passagiers. Van een vreemd kwartet (oud homostel en twee vrouwen die elkaars tegenpolen waren) uit north carolina kreeg ik zelfs gratis lunch. Hele aardige mensen en heb erg met ze gelachen, dus niets dan goeds heb ik over hun te zeggen.
Verder in t park gewandwld, maar helaas alleen berggeiten kunnen ontdekken en fotograferen.

Zo, nu weer terug naar mijn lastige puzzel, t wegkomen uit glacier.. liften, auto, het was allemaal een mogelijkheid, een uur voordat ik vertrok. Ik vroeg of wen gedeelte met de bus tour mee mog rijden,, maar sat kostte 20 $. Alle dagen daar heb ik t met aarsig wat mensen gehad over liften. Net voordat ik vertrok had ik het met n hiker over, hij zei dat hij als tiener liftend naar school ging, maar dar hij t nu niet meer zou doen. Hij gaf ook redenen waarom, maar die zal ik maar niet zeggen.
En toen kwam er een vrouw langs, ze zei dat ze me hoorde bij de bustour en gaf me 20 $. Heel aardig van dr en dat gaf me ook een seintje dat liften niwt echt een pretje is hier. Dus ik nam de bustour weee naar westglacier..
Daar aangekomen ben ik gaan liften naar Kalisspell. Een oud stel bracht me naar het vliegveld daar, terwijl ze zelf niet zo cer hoefde te rijden. Ik heb ondertussen wel geholpen mwt t wegbrengen van het afval. Het was erg aardig van ze dat ik mee mocht rijden en ik zal hun gezichten nooit vergeten, hun namen daarentegen zijn me helaas al ontschoten. ..
Door middel van het huren van een auto naar bozeman (wat een ongelofelijk mooie route was) en de shuttle bus op de volgende dag, kwam ik aan in West Yellowstone.
Oh bijna vergeten, een dag na glacier was de dag van de storm hier. Ik kon nog net aan voordat de storm in t kleine stadje belgrade aankwam 2 miles lopen. 3 hikers in glacier waren minder gelukkig en waren getroffen door bliksem. De hikers kende ik niet, maar wat ik qua informatie kon vergaren hebben ze het overleefd. Als ik ga hiken trek ik dan ook mijn goede dikke bergschoenen aan.

Nu weer over naar leuker nieuws, het einde van deze blog!!!
Mijn verhaal over mn whereabouts, bezichtigingen en etcetera in yellowstone komt in een volgende blog.

Hopelijk hebben jullie nog zin om die te lezen. Ik kan al wel verklappen dat je bij mij geen berenvellen kunt bestellen. Dat is helaas niet gelult ondanks een roekeloze poging, haha.

Bedankt voor het lezen/doorbladeren van mijn en de reacties daarop.

Greetings from the train to California,

Max


Ps. Ik wil bij deze mijn ex-collega Pieter en zijn vrouw Kay (nogmaals) feliciteren met hun pas geboren meisje, gefeliciteerd!

  • 24 Juli 2013 - 22:05

    Kees:

    Hoi Max,
    Wat een belevenissen zeg!
    Ben benieuwd naar de foto's, op die van het strand na ;)
    Veel plezier en ik ben benieuwd naar de volgende blog!

    Groetjes Kees & Christine
    Ps goed geschreven weer


  • 25 Juli 2013 - 09:31

    Huib:

    Ha Max,

    Smakelijke verhalen! Je belevenissen zijn erg leuk om te lezen en never boring.

    Fijn om te lezen dat er veel hartelijke mensen op je weg opduiken. Zo zie je maar weer eens dat reiservaringen sterk afhangen van de mensen die je onderweg ontmoet. Gelukkig zijn er overal aardige mensen te vinden.

    Een vaderlijke tip: je bergschoenen zijn erg goed maar ik zou er toch niet op vertrouwen dat de rubberzolen voldoende zijn om bliksemschichten 'op te vangen'. Ga maar veilig schuilen en wacht de bui af:)

    Resteert voor nu eigenlijk 1 serieus dingetje: hoe heb je het probleem met de sok getackled? Heb je de resterende sok weggegooid, sjouw je die half Amerika door in de hoop dat de verloren sok toch nog ergens in je tas ligt, bewaar je hem voor als je nog een keer een sok verliest zodat je weer een compleet paar hebt... Ik hoor het graag.

    Max, fijne reis verder en tot een volgend bericht:),

    groet
    Huib




  • 31 Juli 2013 - 13:06

    Ron Fernandes:

    Hoi Max,

    Leuk om je blogs te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt.

    groet ron

  • 11 Augustus 2013 - 21:46

    Arjo:

    Yo Max,

    super toffe blog, ga zo door, Bernou en ik zijn momenteel op hoogtestage in Oostenrijk, dus zorg dat je een beetje in shape blijft!

    p.s. hoogtestage is uiteraard vooral op grotere hoogtes lekker eten! o en af en toe een stukje lopen.

    Groeten, Arjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Yellowstone Park

Emigreren met Activity International

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2013

This is the end

03 September 2013

Berryessa

03 September 2013

as predicted

24 Juli 2013

here we go again

20 Juli 2013

fail
Max

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 776
Totaal aantal bezoekers 6655

Voorgaande reizen:

27 Juli 2013 - 19 Oktober 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: