as predicted - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Max - WaarBenJij.nu as predicted - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Max - WaarBenJij.nu

as predicted

Door: max

Blijf op de hoogte en volg Max

03 September 2013 | Verenigde Staten, Yellowstone Park

Hey allemaal,

Er is precies gebeurd waar vantevoren gedacht had, ik schrijf een blog of twee en dan valt het stil. Mezelf ertoe zetten om een blog te schrijven is zwaar als je in een huis zit waar meer dan 30 mensen kunnen slapen. Je bent moe en heb er geen zin in of je bent ergens zonder wifi wat anders aan het doen.

Wat betreft deze blog, het wordt een 3 in 1 blog. Ik zal proberen kort te zijn waar het kan. Later deze dag gooi ik er misschien een blog er uit met wat foto's van plaatsen dat ik ben geweest, maar misschien ook niet haha.


Yellowstone:

Als het goed is was ik in mijn laatste blog gestopt bij mijn aankomst in yellowstone...

Hmmm, waar zal ik beginnen er is zo veel te vertellen maar ik merk dat het toch ook alweer 5-6 weken geleden is dat ik daar was. Goed, ik kwam aan in Yellowstone was mijn telefoon vergeten in de bus, gelukkig kon ik de organisatie snel bereiken om de chauffeur terug te laten komen. Zonder een smartphone reizen was voor mij en ik denk voor vele anderen onbegonnen werk geweest in deze tijd.

Ik kwam aan in yellowstone, boekte de goedkoopste motel dat er was. Helaas was dat 70$ en dan was ik nog niet in het park. In de McDonalds waar ik wilde eten, monopoly spelen om een miljoen dollar te winnen en dewifi wilde gebruiken, ontmoette ik rosey uit Australie. Zij had een auto gekocht aan de oostkust van Amerika en was met de auto door heel America aan het reizen. Volgende dag hebben we het bovenste deel van het park gezien en het was echt fantastisch. De hot springs en de canyon waren echt fantastisch. We maakten zo lekker veel foto's en voordat ik het wist moesten we alweeer terug naar west-yellowstone. Zij ging verder naar het westen en ik ging gedwongen door de prijzen, fietsend door Yellowstone.

Ik, als Nederlander, dacht dat ik wel iedere dag een stuk kon fietsen en zo ook het onderste deel kon zien. Rond acht uur s'avonds begon ik aan mijn 22 km lange reis naar de dichtsbijzijnde campground waar ik de komende dagen zou verblijven. Zonder licht, 16 kilo op mijn rug en 1 liter aan water probeerde ik voor zonondergang aan te komen in Madison. Tot op de dag van vandaag weet ik niet hoe het mij gelukt is, maar ik was net op tijd. Helemaal afgepeigerd kwam ik daar aan, geen enkel sprankje energie meer over. Die avond heb ik mijn lekkerste cola uit blik ooit op, dat blikje was en het moment van rusten na de diepe inspanning was echt genieten.

Met de tent die ik van Rosey had gekregen verbleef ik voor 3-4 dagen in madison zodat ik niet steeds mijn backpack hoefde mee te nemen op de fiets. De volgende dag fietse ik naar de Old Faithfull de grote geijser van Yellowstone en het was de moeite (20 km fietsen) waard. In yellowstone zijn er ook aardig wat files door de dieren die oversteken of gewoon midden op de weg staan/liggen/lopen. Op mijn ene laatste dag moest ik achter een auto schuilen om niet de kans te lopen dat een bezin besluit om mij aan te vallen. Veel dieren heb ik kunnen spotten, helaas kon ik de beer rond mijn camping niet vinden (ondanks een roekeloze zoektocht).

Vantevoren had ik nooit gedacht dat ik nu kan zeggen dat ik door Yellowstone gefietst heb, maar ik ben er trots op. En het kostte voor 4 dagen met fiets, helm, slot en camping in totaal 80$. Ik zou graag weer is terug willen gaan maar dan met een auto en meer mensen. Ik ontmoette veel andere fietsers die veel beter dan ik waren (inclusief een man van zeventig, hij rijdt 60 miles per dag. Superfit.) en mooie verhalen gehoord, maar echt camperen daar lijkt me fantastisch.


Zo, ik heb het kort gehouden, maar toch ook weer niet. Ben benieuwd of ik nu meteen een blog schrijf over mijn eerste project in Santa Cruz of dat ik mezelf er niet toe kan zetten. We zullen zien...


Greetings from Santa Cruz,

Max

Tags: Yellowstone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Yellowstone Park

Emigreren met Activity International

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2013

This is the end

03 September 2013

Berryessa

03 September 2013

as predicted

24 Juli 2013

here we go again

20 Juli 2013

fail
Max

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 6660

Voorgaande reizen:

27 Juli 2013 - 19 Oktober 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: